Jak si zabalit do Austrálie?

Zabalit si na rok do kufru, který může vážit pouhých 23 Kg se může zdát jako nesnadný úkol, proto jsem se rozhodla, dát vám pár rad a napsala jsem za vás dokonce i seznam podle, kterého si můžete zabalit. 

Důležité je si pro začátek uvědomit, že v Austrálii si můžete koupit úplně cokoliv, takže pokud už teď panikaříte, že doma něco necháte, nebojte se. Další důležitá rada zní, aby jste začali balit minimálně 5 dní před odjezdem. Vymezte si místo, na které si budete dávat věci, které si chcete vzít s sebou. 

Já osobně jsem postupovala takto: Nejdříve jsem si vytřídila skříň od nepotřebných věcí, které jsem neměla minimálně rok na sobě. Po tom, co jsem vytřídila půlku skříně, kterou jsem věnovala mé kamarádce jsem začala balit. Udělala jsem si místo na stole a začala jsem si skládat věci do komínků. Každý den jsem něco přidala a nebo odebrala, tím jak ty věci vidíte hezky na stole si uvědomíte, jestli  to vážně potřebujete nebo ne. 

Vzhledem k tomu, že jsem jela do města Brisbane, kde je téměř 12 měsíců léto, tak jsem měla jasno a většinu zimních věcí jsem nechala doma. Balila jsem tedy letní oblečení a pár mikin na chladnější dny. Důležitou část také hrála elektronika, na kterou určitě nezapomeňte, nejdůležitější je adaptér a rozdvojka, protože v Austrálii mají jiné zásuvky a po příjezdu budete potřebovat všechno nabít. Dalším důležitým bodem byly dokumenty, které jsem měla všechny hezky pohromadě v jedněch deskách. 

Jdeme tedy k samotnému seznamu. 

Seznam do Austrálie

Cestovní dokumenty - Základní položkou při vašem balení by měly být nezbytné osobní a cestovní dokumenty, bez toho by jste nedostali ani z letiště:

  • Pas 
  • Mezinárodní řidičský průkaz 
  • Dokumenty o zdravotním pojištění 
  • Kopie výše zmíněných dokumentů (pro nošení u sebe místo originálu)
  • Letenka 
  • Reference od zaměstnavatele 
  • Životopis
  • Víza
  • Pasové fotky
  • Dokumenty do školy (pokud budete studovat)
  • Dokumenty do banky (pokud máte zařízený bankovní účet předem)

Věci do letadla - V letadle bývá zima, nejen že jste kilometry vysoko, kde je za oknem mínus tisíc stupňů, ale nad hlavou je klimatizace, takže důležité je vzít si něco teplého a hlavně pohodlného, protože nejméně 24 hodin poletíte.

  • Deka
  • Mobil
  • Peníze (Australské dolary a nějakou neutrální měnu, kterou budete moci platit na přestupech, nejlepší je asi americký dolar)
  • Sluchátka
  • Nabíječka
  • Powerbanka
  • Pasy
  • SIM karta (pokud už nějakou máte)
Oblečení - Oblečení berte jen to, které víte, že určitě unosíte. Důležité je vzít si s sebou nějaké neutrální, které si budete mít moci vzít i do práce. 

  • Trička
  • Mikiny
  • Džíny
  • Kraťasy
  • Šaty
  • Sukně
  • Košile
  • Legíny
  • Plavky
  • Nějakou lehkou bundu
  • Tílka
  • Pyžamo
  • Spodní prádlo
  • Sportovní podprsenka
  • Žabky
  • Tenisky
  • Kabelka
Věci do koupelny - S těmi to moc nepřehánějte, zaberou hodně místa a váží hodně kilo. Drogerii si můžete koupit zde, za velmi podobné ceny.

  • Ručník
  • Hřeben
  • Kartáček
  • Cestovní pasta
  • Malování
  • Fén
  • Žehlička na vlasy
  • Gumičky
  • Šití
Elektronika - Jak už jsem psala na začátku při příjezdu budete potřebovat vše nabít. Vyplatí se tedy vzít si rozdvojku a adaptér. 

  • Rozdvojka do zásuvky
  • Adaptér
  • Nabíječky
  • Notebook
  • Tablet
  • Sluchátka
  • Powerbanka
Léky - Lékárny tu sice mají, ale pohotovostní balíček si vezměte. Nikdy nevíte, co se může stát. Zvlášť pokud jste na něco alergičtí, léky byste neměli zapomenout.

  • Paralen
  • Ibalgin
  • Kapky do nosu
  • Kapky do očí
  • Léky na alergii
  • Antibiotika
  • Náplasti
  • Nůžky
  • Pilník
  • Krém

Komentáře