Co vše obnáší odjezd do zahraničí

Když pominu všechno to zařizování na úřadech, vyřizování všech důležitých věcí, obíhání všech doktorů, tak nejhorší je to asi s rodinou a kamarády. Ze začátku si váš mozek vůbec neuvědomuje, že někam jedete, ale dny se začnou pomalu krátit a všechno má někdy svůj konec. Je pondělí a nám zbývají 2 dny do odletu, včetně dneška. A já přiznávám, že začínám panikařit a hlavně smutnit. Začínám si to všechno připouštět, že jsem se vážně odhodlala udělat takhle velkou věc! Opustit svou zemi na delší dobu, než pár dní dovolené je určitě vzrušující, ale má to i svá úskalí. Spousta lidí mi říká, jak mi závidí, že jedu do Austrálie, ale proč používat slovo závidět? Lidi vidí jen to hezký. Všichni říkaj "ty jo ty se máš, budeš si válet šunky na pláži co?" ale odpověď je ne! Šunky si určitě válet nebudu! Všechno tohle mě stálo spousta psychického vyčerpaní a hlavně rozhodnutí, že na rok opustíte celou svou rodinu a kamarády to není je tak. Věřte mi. A upřímně bych taky chtěla zmínit jednu věc. Nechápu lidi, který odjedou 16 000 kilometrů úplně sami. Jak tohle jako děláte? Už takhle spím jen 4 hodiny denně z toho jak nad vším přemýšlím. Kdybych jela sama nespím nejspíš vůbec! Snažím se si neustále dokola říkat, že rok uteče jako voda a já jsem zase zpět. Jen tak zastavím to smutno, které začínám pomalu cítít. 

Zpět k hlavní otázce co obnáší odjezd do zahraničí? Kromě odloučení se od přátel a rodiny je to spousta papírování a vyřizovaní. Sepsala jsem pár bodů, co je třeba zařídit. 

  1. Víza (nejlepší je to asi přes agenturu, pokud se teda nejedná jen o turistický na 3 měsíce. My jeli přes agenturu G8M8, což byla nejlepší volba, skoro všechno zařídili za nás)
  2. Našetřit si peníze není to úplně nejlevnější záležitost
  3. Odhlášení ZP (stačí den před odletem) SP není povinné takže to řešit nemusíte
  4. Zařídit si zdravotní pojištění do Austrálie (tohle vám zařídí taky agentura, takže se nemusíte o nic starat)
  5. Mít platný cestovní pas, protože jinak neodletíte
  6. Mezinárodní řidičák (pro pražáky stačí zajít na Vyšehrad, vystát si nekonečnou frontu zaplatit 50 Kč a mezinárodní řidičák je na světě, jen si s sebou nezapomeňte průkazovou fotku)
  7. Očkování a nejlépe mezinárodní očkovací průkaz zařídit (stačí u praktického lékaře) 
  8. Odhlásit si telefon, což nezapomeňte udělat s předstihem, protože většinou máte měsíční výpovědní lhůtu,ale záleží na smluvě s operátorem
  9. Udělat si kopie všech důležitých dokumentů
  10. Připravit si CV v angličtině, protože tady pravděpodobně budete pracovat
  11. Koupit adaptér, protože v Austrálii mají úplně jiné zásuvky (dá se sehnat tady ale lepší koupit na Alze) 
  12. Zabalit kufry
  13. Koupit letenku 

Komentáře